Small Talk header

Small Talk

Bij dit project heb ik mij gefocust op het concept en branding. Hierbij heb ik onderzoek gedaan naar onder andere: gebruikerswensen, naamgeving, visuele identiteit, tone-of-voice en diverse uitingen voor digitaal en print.

About Small talk

Concept

Om het videobellen wat leuker te maken, gebruik je Small Talk. Met deze webapplicatie kan je in een gezellige omgeving dynamische gesprekken voeren met je collega’s, vrienden en familie. Je hoeft op afstand de gezelligheid niet meer te missen!

Doordat je binnen een groepsgesprek kleine groepjes kunt vormen om mee te praten, lijkt dit erg op de dynamiek van groepsgesprekken in het echt. Binnen de applicatie kan je ook verschillende rooms maken die voor een ander doel te gebruiken zijn. Elke room heeft zijn eigen omgeving, playlist en eigen sfeer. 

Door de gezellige uitstraling van de applicatie, het maken van een gezamenlijke playlist en het gebruiken van leuke spelletjes en filters, is Small Talk een ideale applicatie voor bijvoorbeeld een vrijmibo, feestje of een koffiekwartiertje op afstand. 

Branding

Brand identity

Small Talk logo

Logo – Voor de stijl heb ik gekeken naar de vormen die passen bij een gesprek. Zo heb ik vormen als komma’s en punten gebruikt met rondingen die passen in alle letters. De buitenste elementen van het logo zijn altijd in een andere kleur die aanhalingstekens symboliseren als bij een gesprek.

kleuren Small Talk

Kleur – In het kleurenpallet voor Small Talk zitten felle, aanwezige kleuren die te gebruiken zijn voor stijlelementen en call-to-actions. Daarnaast zorgen zachtere pastelkleuren voor een goede harmonie. 

Stijlelementen

Vorm – Het logo bestaat uit unieke vormen die goed passen bij de branding van Small Talk. De vormen zijn rond en dynamisch en kunnen op verschillende manieren toegepast worden.

Iconografie – Door de verschillende vormen van Small Talk met elkaar te verbinden, is het mogelijk om unieke en herkenbare iconen te maken. 

Tone of voice – Voor de copy van Small Talk heb ik gekozen voor een positieve en hoopvolle TOV. Door corona willen mensen hoopvol zijn voor de tijden dat we onze collega’s weer zien. 

Products

Visuele
uitingen

corporate print

UX/UI

Landing page

Contact

Neem contact met mij op via mail of LinkedIn en volg mij op Behance.